Alla inlägg den 6 mars 2010

Av Annika Nilsson - 6 mars 2010 18:59

Ja nu är det verkligen bakdag hos familjen Nilsson-Pettersson =)

 

Wienerbröden står i ugnen, vaniljlängder på jäsning. Tårtan är förberedd, muffinsarna är färdiga och står på kylning. Ska fixa lite annat smått och gott också, bland annat jordgubbsgrottor (är ju godare än hallon!).

Har även bakat rågsiktslimpor, och några lillilimpor blir det också innan läggdags!

 

Imorrn kommer mina föräldrar hit och det tillhör inte vanligheterna, därför blir det tårta. Och jag är jätteglad, för jag har fått tag på EXAKT det jag behövde...!! Kommer komma in bild på tårtan imorrn när den är klar. Gör nog det sista på den då tror jag. Botten gräddades ju för några timmar sen, så jag vill inte fylla den förrän den är riktigt kyld! =)

 

Ska även bära nere lite skrot till källaren. Köksskåpet som vi ska sälja av, även akvariet och den möbel som det står på. Sen ska köksbordet ner imorn, för vi får hem ett nytt då :) Kommer bli skitbra!

Inredningen till babyrummet är i full gång, snart iaf :) Känns jättebra! Så fort vi fått ut killarnas våningssäng, så är det igång! =) Har massa fina saker som ska in där! Sen väggarna, dom är ju redan perfekta, med bilder å grejjer !! Ni ska få se!

Killarnas våningssäng kommer hamna där dom har lekrummet nu, dom använder det ändå inte som lekrum så... "lekrummet" kommer hädanefter vara på nedervåningen. I gillestugan. Det blir alla barnens lekrum! Det är ju stort och rymligt! Killarna vägrar ju dela på sig, så det blir ju skitbra såhär!

Sen kommer "det blåa" rummet göras om. Lär väl bli datarum ett tag framöver. Men bara ett tag, sen får vi se ;)

Presentation


Familjen Pettersson!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4
5
6 7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Mars 2010
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards