Direktlänk till inlägg 7 mars 2010

Besök :)

Av Annika Nilsson - 7 mars 2010 19:28

Fick besök idag. Såå efterlängtat!

 

Mina föräldrar kom upp, dom hade ju inte sett oss på typ två månader, å vi har ju som sagt gått ner över 50kg tillsammans, så dom ville ju se hur vi såg ut :) Var väldigt uppmuntrande miner, hehe :)

Även svärmor var här nere, alltid lika trevligt! :)

 

Sen vart det mat, det vankades nygräddade pajer till middag här. Tacopaj och köttfärspaj. Tacopaj är ju en favorit i denna familjen, haha! Å det gick verkligen hem hos dom andra också, men det gjorde ju även den andra pajen!

 

Jag tog med mig syrran å åkte en sväng till stan sen. Var ju in o lämnade kläder, böcker och leksaker till klädbytardagen imorse. Å hämtade det överblivna vid 16tiden. Hade jag vetat hur lite det blev kvar hade dom kunnat behållt de. Typ 7 klädesplagg och 3 böcker, haha! Allt annat vart sålt!
Igår såldes ju två kassar med grejjer då också, på klädbytardagen i Säter. Idag var det på Valhall i Skövde.

 

Åkte till Coop sen. Syster ville kolla på skorean där. Å det fanns inget i hennes storlek, men däremot hittade jag två underbara par skor till Rasmus! :) Ett par i stl 19 och ett par i stl 20. Han kan inte ha dom riktigt än, men lagom till sensommaren typ. Blir perfekt. Stl 20 kanske han kan ha i vinter !!

 

Sen hem igen... o då blev det kaffe o fika! Jag hade bakat en hel del inför idag, haha! Som vanligt !! En stor vit tårta (se bild), vaniljlängder, wienerbröd, två olika sortes cupcakes, jordgubbsgrottor m.m Ja, det blev en hel del fika. Jag blev typ mätt av att se allt - haha !!
Men lite fick dom allt ner. Har nästan halva tårtan kvar, den var mastig rent ut sagt! Men det blir nog så, är ju smörkräm som "spackel" å det är ju rätt mastigt bara det... sen innehållet också - jösses!

Idag nämndes det även en del om framtidsplanerna. Både vad gäller barnaskaffande och bröllop. Kändes bra att inte hymla med nåt, nu vet ju dom som står oss närmast :)

Å vad gäller barn så är det ju ändå far- och morföräldrar vi pratar om nu, så det är klart att dom ska få veta!!

 

Nu är det lugn kväll här, alla har åkt hem till sitt. Kvar är jag o gubben å barnen. Linus & Simon ligger strax till sängs, Rasmus ligger å slumrar i babysittern som gungas av min högerfot... jag är lite dåsig, Conny är lite seg.
Imorgon blir det tidigt... Lämna Simon i skolan kl 8.00, VåC kl 8.05 o sen KSS kl 10.00 Då avgörs det, händer det nu? Är det meningen? =) Jag/Vi hoppas det !!!

 

  

Tårtan - som för övrigt blev ganska god =)

 

  

Våran glada busunge!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika Nilsson - 11 mars 2010 09:27

Det har tillkommit läsare till min blogg, nåt som jag uppskattar grymt mycket! :) Fortsätt o läs om ni vill, jag gillar besökare ;) Det är ju först när folk läser vad man skriver, som man börjar tycka det är roligt att dela med sig av vardagen! =) ...

Av Annika Nilsson - 9 mars 2010 23:55

lite drygt... då satt jag o lipade som hejsan!Som fan rent ut sagt.   6 januari 2009, då tyckte jag att slutet var nått. Jag blev gammal.   25 år. Jag grät från morgon till kväll. Conny förstod ingenting.Varför!? Jag tyckte att jag inte...

Av Annika Nilsson - 8 mars 2010 23:43

Till er som överlevde på 50-60-70-80 talet..Först så överlevde vi att födas av mammor som rökteoch drack under graviditeten.Dom tog magnecyl och alla möjliga läkemedel,åt blue cheese dressingsamt åt tonfisk direkt ur burken,men blev aldrigtestade för...

KSS

Av Annika Nilsson - 8 mars 2010 12:11

Var på sjukhuset idag, för att kolla läget och diskutera lite med en insatt läkare. Gyns bästa läkare. Han förklarade att jag inte behöver oroa mig särskilt mycket. Det är ju så att jag faktiskt ätit Reductil, samt gått och blivit gravid som näst int...

Av Annika Nilsson - 6 mars 2010 18:59

Ja nu är det verkligen bakdag hos familjen Nilsson-Pettersson =)   Wienerbröden står i ugnen, vaniljlängder på jäsning. Tårtan är förberedd, muffinsarna är färdiga och står på kylning. Ska fixa lite annat smått och gott också, bland annat jordgub...

Presentation


Familjen Pettersson!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4
5
6 7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Mars 2010
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards