Direktlänk till inlägg 8 mars 2010

KSS

Av Annika Nilsson - 8 mars 2010 12:11

Var på sjukhuset idag, för att kolla läget och diskutera lite med en insatt läkare. Gyns bästa läkare. Han förklarade att jag inte behöver oroa mig särskilt mycket. Det är ju så att jag faktiskt ätit Reductil, samt gått och blivit gravid som näst intill nyförlöst !!

Klantigt kanske ni tänker. Men med handen på hjärtan var det inte vad vi hade räknat med. Men lika välkommet är det ändå !! Klart att vi kommer behålla det, får vi en sån här gåva så är det klart att vi gör vad vi kan för att få ha den kvar !

Han kollade även hur det såg ut. Och jag är väldigt tidigt i graviditeten än så länge. Ingen hjärtaktivitet ännu. Men ska få se om två veckor. Fanns tre alternativ enligt honom:

1) Slutar i missfall. Men detta trodde han absolut inte. Jag har två fullt friska barn med normala förlossningar. Inga dokumenterade missfall. Jag behöver knappast oroa mig. Inget på VUL:et tydde heller på att det var mf på gång.

2) Hjärtaktiviteten kommer igång vilken dag som helst.

3) Två foster delar på en fostersäck. Då sker utvecklingen ngt långsammare. Samt att detta kan vara en förklaring till de HÖGA hormonomställningar jag har. Avancerade tester visade ju redan förra veckan att jag skulle vara längre gången än vad VUL:et kunde bekräfta. Alltså ligger jag lite "före" med hormonerna.

Så Conny hoppas på dubbel lycka haha. Det får vi allt se. Vore väl inte så förvånande. Han har ju twins i släkten, plus att Rasmus förmodligen hade en tvilling från början, enligt vad dom kunde se på första VUL:et med honom... Men det är bara att vänta o se.


Nu blir det lugnt resten av dagen. Ska småplocka lite, å kanske skura golven också... sen kika på film tror ja :)

 
 
Liinda

Liinda

8 mars 2010 12:22

Vet inte alls hur jag hittade hit... men grattis till graviditeten och hoppas att det går bra.
Tvillingar är sött, så det håller jag tummen för.
Våra tvillinggrabbar blir snart hela 7 år, tiden bara springer iväg.
Ha en bra måndag!

http://LiindaOlsson.bloggplatsen.se

 
asanorberg

asanorberg

8 mars 2010 12:55

Hejsan Annika

Hamnade här av ren slump:) men när jag väl hade börjat läsa din blogg, så kunde jag inte sluta:) och ännu mer spänande blev det är jag läste att ni ska ha tillökning i familjen:) Ett stort Grattis till er alla och hoppas att allt kommer att gå bra för er. Återkommer för uppföljning, hoppas det är ok:)

Kram till er alla

http://asanorberg.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika Nilsson - 11 mars 2010 09:27

Det har tillkommit läsare till min blogg, nåt som jag uppskattar grymt mycket! :) Fortsätt o läs om ni vill, jag gillar besökare ;) Det är ju först när folk läser vad man skriver, som man börjar tycka det är roligt att dela med sig av vardagen! =) ...

Av Annika Nilsson - 9 mars 2010 23:55

lite drygt... då satt jag o lipade som hejsan!Som fan rent ut sagt.   6 januari 2009, då tyckte jag att slutet var nått. Jag blev gammal.   25 år. Jag grät från morgon till kväll. Conny förstod ingenting.Varför!? Jag tyckte att jag inte...

Av Annika Nilsson - 8 mars 2010 23:43

Till er som överlevde på 50-60-70-80 talet..Först så överlevde vi att födas av mammor som rökteoch drack under graviditeten.Dom tog magnecyl och alla möjliga läkemedel,åt blue cheese dressingsamt åt tonfisk direkt ur burken,men blev aldrigtestade för...

Av Annika Nilsson - 7 mars 2010 19:28

Fick besök idag. Såå efterlängtat!   Mina föräldrar kom upp, dom hade ju inte sett oss på typ två månader, å vi har ju som sagt gått ner över 50kg tillsammans, så dom ville ju se hur vi såg ut :) Var väldigt uppmuntrande miner, hehe :) Även svä...

Av Annika Nilsson - 6 mars 2010 18:59

Ja nu är det verkligen bakdag hos familjen Nilsson-Pettersson =)   Wienerbröden står i ugnen, vaniljlängder på jäsning. Tårtan är förberedd, muffinsarna är färdiga och står på kylning. Ska fixa lite annat smått och gott också, bland annat jordgub...

Presentation


Familjen Pettersson!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4
5
6 7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Mars 2010
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards