Direktlänk till inlägg 8 mars 2010

Man börjar bli rädd för dagens samhälle...

Av Annika Nilsson - 8 mars 2010 23:43


Till er som överlevde på 50-60-70-80 talet..
Först så överlevde vi att födas av mammor som rökte
och drack under graviditeten.
Dom tog magnecyl och alla möjliga läkemedel,
åt blue
cheese dressing
samt åt tonfisk direkt ur burken,
men blev
aldrig
testade för diabetes.

Efter detta trauma blev vi lagd på mage för
att sova i
en
spjälsäng målad i en rosa eller babyblå färg
med hög
blyhalt.

Vi hade ingen barnsäkerhet på medicinburkar,
dörrar
eller
fönster och när vi cyklade hade vi ingen hjälm!!
För
att inte
tala om vilken risk vi tog när vi liftade.
Som spädbarn och barn åkte man bil utan barnstol ,
bilkudde , säkerhetsbälte eller airbag.

Vi drack vatten direkt ur trädgårdsslangen
och INTE ur
glas eller flaska.

Vi delade läsk med flera kompisar och drack direkt ur
flaskan och INGEN dog av detta.
Vi åt muffins, mammas bullar, vitt bröd,
riktigt smör
och för
mycket socker på cornflakes och i långfilen,
Inte blev
vi
överviktiga för det!!

För att.....................

VI VAR ALLTID UTE OCH LEKTE!
Vi kunde gå hemifrån på morgonen leka hela dan
och kom
hem när
gatlyktorna var tända.

Ingen kunde nå oss på hela dan OCH VI VAR OKEJ!

I timmar kunde vi bygga lådbilar av skräp
för att sedan
åka ned
för någon backe och då upptäcka att
vi glömt
bromsarna.
Efter att vi åkt in i träd och buskar
ett par gånger
lärde vi
oss att lösa problemet.
Vi hade inga Playstation, Nindendos, X-box,
ingen video
eller
DVD, inga 150 kanaler
På TV,n inget surroundljud, CDspelare inga
MOBILTELEFONER,
DATORER inget Internet eller MSN
Vi hade VÄNNER och dom fann vi UTOMHUS!!
Vi föll från träd och tak, skar oss, bröt armar och ben,
slog
ut tänder!
Och inte blev någon stämd eller anmäld för det.
Vi åt maskar och kakor gjorda av sand eller jord
Och inte fortsatte maskarna att leva i magen!!
Vi fick luftgevär vid 10 års ålder,
vi hittade på spel
och
lekar med hjälp av en pinne och en tennisboll,
och fast
man sa
att det kunde hända, så var det inte så
många som fick
sina
ögon utpetade av pinnar.
Vi cyklade eller gick till kompisar,
ringde eller knackade

och ibland steg vi bara in och pratade med dem.

Fotbollslaget hade uttagningar och
alla blev inte uttagna,
dom
som inte blev det, fick lära sig att handskas med
besvikelsen .
OTROLIGT ELLER HUR?
Tanken på att våra föräldrar skulle stå på
vår sida
om vi bröt
mot lagen fanns inte.
Dom var faktiskt lagens högra arm!
Denna generation har faktisk fostrat dom
största
risktagarna,
problemlösarna och investerarna någonsin.
Dom senaste 50 åren har varit en explosion av uppfinningar
och nya ideèr.
Vi hade frihet, misslyckanden, framgång och ansvar och vi
lärde oss att ta allt detta!
Om du är en av dem så;
GRATTIS !
Du kanske vill dela med dig av detta till
andra som som
har
haft turen att få växa upp som barn den tiden innan
ADVOKATER
och MYNDIGHETER reglerade ditt liv för
'DITT EGET BÄSTA'??
Och när du ända håller på!!
Berätta för dina barn hur modiga och (lyckliga) deras
föräldrar var

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika Nilsson - 11 mars 2010 09:27

Det har tillkommit läsare till min blogg, nåt som jag uppskattar grymt mycket! :) Fortsätt o läs om ni vill, jag gillar besökare ;) Det är ju först när folk läser vad man skriver, som man börjar tycka det är roligt att dela med sig av vardagen! =) ...

Av Annika Nilsson - 9 mars 2010 23:55

lite drygt... då satt jag o lipade som hejsan!Som fan rent ut sagt.   6 januari 2009, då tyckte jag att slutet var nått. Jag blev gammal.   25 år. Jag grät från morgon till kväll. Conny förstod ingenting.Varför!? Jag tyckte att jag inte...

KSS

Av Annika Nilsson - 8 mars 2010 12:11

Var på sjukhuset idag, för att kolla läget och diskutera lite med en insatt läkare. Gyns bästa läkare. Han förklarade att jag inte behöver oroa mig särskilt mycket. Det är ju så att jag faktiskt ätit Reductil, samt gått och blivit gravid som näst int...

Av Annika Nilsson - 7 mars 2010 19:28

Fick besök idag. Såå efterlängtat!   Mina föräldrar kom upp, dom hade ju inte sett oss på typ två månader, å vi har ju som sagt gått ner över 50kg tillsammans, så dom ville ju se hur vi såg ut :) Var väldigt uppmuntrande miner, hehe :) Även svä...

Av Annika Nilsson - 6 mars 2010 18:59

Ja nu är det verkligen bakdag hos familjen Nilsson-Pettersson =)   Wienerbröden står i ugnen, vaniljlängder på jäsning. Tårtan är förberedd, muffinsarna är färdiga och står på kylning. Ska fixa lite annat smått och gott också, bland annat jordgub...

Presentation


Familjen Pettersson!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4
5
6 7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Mars 2010
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards