Direktlänk till inlägg 9 mars 2010

För ett år sen...

Av Annika Nilsson - 9 mars 2010 23:55

lite drygt... då satt jag o lipade som hejsan!
Som fan rent ut sagt.

 

6 januari 2009, då tyckte jag att slutet var nått.

Jag blev gammal.

 

25 år.

Jag grät från morgon till kväll. Conny förstod ingenting.
Varför!?

Jag tyckte att jag inte kommit nånstans. Jag satt still, jag var 25 år och en tredjedel av livet var passé. Jag hade ingenting...

 

Men vad var det för skitsnack? Han försökte med allt - verkligen!
Snacka om att jag har en hjälte till karl!

Jag har ju hur mkt som helst, det enda som skiljer idag från då, är att jag har ett barn till, och ett till på väg.

Jag hade/har tak över huvudet, bor i ett hus som jag vill bo i resten av mitt liv. Jag har en familj (mamma pappa syster o bror) som stöttar mig i vått och torrt. Jag har två underbara söner som jag älskar över allt annat, jag har en lika underbar bonusson som klamrat sig fast i mitt hjärta! Jag har en sambo som jag älskar, som jag vill dela hela mitt liv med. Jag har kärlek, trygghet, boende och värme.

När det kommer till det materiella har jag det ganska bra där också. Jag har inget jobb nej, var timanställd förut och bråkar med försäkringskassan nu gällande min f-peng. Men vi har pengar så vi klarar oss ändå.

Kärleken är ju viktigare!
Men vi bor stort, ett hus på 242kvm, vi har två bilar på uppfarten, samt en 744 som står uppe hos svärmor i väntan på bortforsling! =) Vi har  mycket som andra saknar. Inte för att låta som att jag är mer än nån annan. För det är jag inte. Verkligen inte.

 

Men jag försöker liksom bara komma till rätta med mig själv. Som jag tänkte då.

Att jag inte hade nåt.
Men jag har massor.

Nu är jag 26år, är sambo och blir hustru sommaren 2011, väntar mitt tredje barn i oktober 2010.

 

Jag har allt jag behöver - och mer därtill !


Man måste lära sig att uppskatta det man har...


"Det är inte den som har lite, utan den som önskar mer, som är fattig"

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika Nilsson - 11 mars 2010 09:27

Det har tillkommit läsare till min blogg, nåt som jag uppskattar grymt mycket! :) Fortsätt o läs om ni vill, jag gillar besökare ;) Det är ju först när folk läser vad man skriver, som man börjar tycka det är roligt att dela med sig av vardagen! =) ...

Av Annika Nilsson - 8 mars 2010 23:43

Till er som överlevde på 50-60-70-80 talet..Först så överlevde vi att födas av mammor som rökteoch drack under graviditeten.Dom tog magnecyl och alla möjliga läkemedel,åt blue cheese dressingsamt åt tonfisk direkt ur burken,men blev aldrigtestade för...

KSS

Av Annika Nilsson - 8 mars 2010 12:11

Var på sjukhuset idag, för att kolla läget och diskutera lite med en insatt läkare. Gyns bästa läkare. Han förklarade att jag inte behöver oroa mig särskilt mycket. Det är ju så att jag faktiskt ätit Reductil, samt gått och blivit gravid som näst int...

Av Annika Nilsson - 7 mars 2010 19:28

Fick besök idag. Såå efterlängtat!   Mina föräldrar kom upp, dom hade ju inte sett oss på typ två månader, å vi har ju som sagt gått ner över 50kg tillsammans, så dom ville ju se hur vi såg ut :) Var väldigt uppmuntrande miner, hehe :) Även svä...

Av Annika Nilsson - 6 mars 2010 18:59

Ja nu är det verkligen bakdag hos familjen Nilsson-Pettersson =)   Wienerbröden står i ugnen, vaniljlängder på jäsning. Tårtan är förberedd, muffinsarna är färdiga och står på kylning. Ska fixa lite annat smått och gott också, bland annat jordgub...

Presentation


Familjen Pettersson!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4
5
6 7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Mars 2010
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards